La Rivista per l'insegnamento e l'apprendimento delle lingue

Introduction

The topic of this issue of Babylonia is the role of all languages in the classroom and how to give each language, the language of schooling, regional languages and dialects, modern foreign languages and the languages of origin of migrant students a place in the classroom, so as to improve equal opportunities for all children in education. This topic was addressed during the Policy Forum that the Swiss authorities jointly organised with the Council of Europe in Geneva in November 2010 with the title “The right of learners to quality and equity in education – the role of language and intercultural skills”, thus emphasising the importance of creating equal educational opportunities for all children. With this special issue of Babylonia we hope to cover the main issues addressed at the conference and to make them available to a wider audience. […]

Gé Stoks

Le thème central de ce numéro est le rôle que doivent jouer toutes les langues présentes dans la salle de classe, à savoir la langue de scolarisation, les langues régionales, les dialectes, les langues étrangères et les langues d’origine, et la place qu’il faut leur accorder dans le but d’assurer une égalité entre les élèves dans l’éducation. Ce questionnement a été au cœur des préoccupations du Forum de politique linguistique qui a été organisé conjointement par les autorités suisses et le Conseil de l’Europe, à Genève, en novembre 2010, sous le titre «Le droit des apprenants à la qualité et l’équité en éducation – Le rôle des compétences linguistiques et interculturelles». Au travers de ce numéro, nous espérons rendre compte des questions principales qui y ont été discutées afin d’en informer un public plus large. […]

Gé Stoks

Testo completo dell’articolo / Texte complet de l’article / Vollständiger Artikeltext / Full Text (pdf)