La Rivista per l'insegnamento e l'apprendimento delle lingue

2016 - N2

Evaluation
Valutazione
Évaluation
Evaluaziun

Responsabili di redazione per il tema:
Verantwortliche für den thematischen Teil:
Responsables de rédaction pour le thème:
Responsabels per la part tematica:

Laura Loder Büchel & Mathias Picenoni

Lingua
Articolo

Lingue
Riassunto

Sommario

Editoriale / Editorial

Sommario / Inhalt / Sommaire / Cuntegn

TEMA

Introduction | Einleitung
Laura Loder Büchel

 

Von Fremdsprachenlernen, Lehrplan 21 und Beurteilung
Christian Amsler

Leseverstehen überprüfen
Malgorzata Barras, Katharina Karges & Peter Lenz

Pour une évaluation sous contrôle didactique
Jean-François de Pietro & Murielle Roth

Analisi di prove di ascolto in esami di certificazione italiani (livello B2)
Paolo Torresan

Descrittori letterari e acquisizione di competenze: strumenti, obiettivi e passione!
Eleonora Rothenberger Barbaro

Worauf die Profis von Hörverständnisübungen achten! Checkliste
Alberta Novello

Nützliche(re) Sprachtests
Thomas Studer

More than testing the water – Beurteilung von Englischkompetenzen im Verlauf der Volksschule
Daniel Stotz

L’épreuve cantonale de référence d’allemand: une nouveauté en Pays de Vaud
Claudia Bartholemy, Olivier Bolomey & Pascal Schweitzer

Early reading and writing in the foreign language classroom – maybe not as controversial as one might think
Jutta Rymarczyk

Assessing Modern Languages in Swedish Upper Secondary Schools
Per Snoder

Interkulturelle Kompetenzen testen – Graduierungskriterien und Beurteilungsraster für den Fremdsprachenunterricht auf der Sekundarstufe I
Jan-Olvier Eberhardt

Un test a livello nazionale di produzione scritta: vengono raggiunti gli obiettivi a fine del secondo ciclo della scuola secondaria?
Anne Beeker-Schoenmakers, Daniela Fasoglio, Kim de Jong, Jos Keuning & Alma van Til

Testvalidität im Unterricht: eine Checkliste für reflektierte(re) Beurteilungen
Katharina Karges

 

L'INTERVISTA

Lassoing in languages at Manpower
An interview with Romain Hofer

DIDATTICA

Transition from primary to secondary language learning: using an Assessment for Learning approach to unpack pupils’ ‘suitcases of skills and abilities’
Janes Jones

App Review: The Benefits Of Using ClassDojo For Assessment Data Collection In The Foreign Language Classroom
Caleb Howard

Standards-based Grading Tools
Laura Loder Büchel

Integrated Performance Assessment in English: How to assess and develop several aspects of a debate on animal testing
Esmerelda Meili

Oldies but goodies: Bloom’s taxonomy
Laura Loder Büchel

Using the Oxford Young Learners Placement Test to Keep an Eye on Progress
Denise Kündig

Student generated rubrics to guide and assess
Patrick Büchel

BLOC-NOTES

IL RACCONTO

Unterrichtsvorbereitung
Andreas Pfister

FINESTRA

4 Sprachen zum Dessert – Ein Multimedia-Projekt für den Fremdsprachenunterricht in der Primarklasse
SRF mySchool

Italiano e romancio in Svizzera
Rubrica a cura di Donato Sperduto e Walter Rosselli

 

Rencensioni

L'opinione di... Silvia Natale & Etna R. Krakenberger
Maturitätsprüfung in Italienisch = Literaturprüfung?

Informazioni

Agenda & Impressum

In anteprima : Babylonia 3/2016