Opinion piece – Early foreign language teaching: some critical remarks and some recommendations
Annick De Houwer | |
Dieser Beitrag ist eine kritische Beurteilung von Wert und Nutzen des Fremdsprachenunterrichts bei Grundschulkindern, gestützt auf Forschungsergebnisse des frühen Spracherwerbs. Dabei werden auch globale sprachpolitische Faktoren diskutiert. Der Beitrag schliesst mit Empfehlungen für eine gute Fremdsprachenlehrpraxis. | Parents and policy-makers in Europe are eager to expose children to foreign language teaching at a very early age. The goal of early foreign language teaching in Europe is to support foreign language learning and to create a multilingual population that ideally knows three languages (Eurydice/Eurostat, 2012). In many European countries foreign language teaching is now mandatory in primary school (ibidem). Parents invest a lot of effort and money in foreign language classes at the pre-school level as well. |
Ti interessa il testo completo dell’articolo? / Le texte complet de l’article vous intéresse? / Sind Sie am vollständigen Artikeltext interessiert? / If you are interested in the entire article
- Abbonati! / Abonnez-vous! / Babylonia abonnieren! / Take a subscription!
- Acquista l’articolo in pdf! / Achetez l’article en pdf! / Kaufen Sie den Artikel in PDF-Format! / Buy the article in PdF! (CHF 6.-)