Recensioni
• Mottier Lopez, L. (2015). Evaluations formative et certificative des apprentissages. Enjeux pour l’enseignement.
• Sánchez Abchi, V., de Pietro, J.-F. & Roth, M. (2016). Evaluer en français: comment prendre en compte la difficulté des items et des textes. • Bedingung oder Verengung? Basale fachliche Studierkompetenzen im gymnasialen Unterricht, Deutschblätter, 2015
• Jones, J. and Wiliam, D. (2015, 2008). Modern Foreign Languages inside the black box: Assessment for learning in the Modern Foreign Languages classroom.
• Spendlove, D. (2015). 100 Ideas for Secondary Teachers: Assessment for Learning.
• Massler, U., Rehm, S., Rimmele, M. & Stotz, D. (2016). Praxis Pädagogik: Lernstandsbeurteilungen im integrierten Englisch- und Sachunterricht: Praktische Beispiele für die Grundschule.
• McKay, S. L. & Brown, J.D. (2016). Teaching and Assessing EIL in Local Context Around the World.
• Centre International d’Etudes Pédagogiques (CIEP)
• Buttner Zimmer, A. (2014). Activities, Games, and Assessment Strategies for the World Language Classroom.
• Riba, P. & Mègre, B. (2015). Démarche Qualité et Évaluation en Langues.
Ti interessa il testo completo dell’articolo? / Le texte complet de l’article vous intéresse? / Sind Sie am vollständigen Artikeltext interessiert? / If you are interested in the entire article
- Abbonati! / Abonnez-vous! / Babylonia abonnieren! / Take a subscription!
- Acquista l’articolo in pdf! / Achetez l’article en pdf! / Kaufen Sie den Artikel in PDF-Format! / Buy the article in PdF! (CHF 6.-)