La Rivista per l'insegnamento e l'apprendimento delle lingue

Recensioni

 

• Mottier Lopez, L. (2015). Evaluations formative et certificative des apprentissages. Enjeux pour l’enseignement.

• Sánchez Abchi, V., de Pietro, J.-F. & Roth, M. (2016). Evaluer en français: comment prendre en compte la difficulté des items et des textes. • Bedingung oder Verengung? Basale fachliche Studierkompetenzen im gymnasialen Unterricht, Deutschblätter, 2015 

• Jones, J. and Wiliam, D. (2015, 2008). Modern Foreign Languages inside the black box: Assessment for learning in the Modern Foreign Languages classroom

• Spendlove, D. (2015). 100 Ideas for Secondary Teachers: Assessment for Learning.

 • Massler, U., Rehm, S., Rimmele, M. & Stotz, D. (2016). Praxis Pädagogik: Lernstandsbeurteilungen im integrierten Englisch- und Sachunterricht: Praktische Beispiele für die Grundschule

• McKay, S. L. & Brown, J.D. (2016). Teaching and Assessing EIL in Local Context Around the World.

• Centre International d’Etudes Pédagogiques (CIEP)

• Buttner Zimmer, A. (2014). Activities, Games, and Assessment Strategies for the World Language Classroom

• Riba, P. & Mègre, B. (2015). Démarche Qualité et Évaluation en Langues. 

Ti interessa il testo completo dell’articolo? / Le texte complet de l’article vous intéresse? / Sind Sie am vollständigen Artikeltext interessiert? / If you are interested in the entire article