Apprendimento e produzione di linguaggio nella simulazione globale
Brigitte Schwerzmann | |
The article is about a global simulation carried out with young children learning French. The author first describes the theoretical backgrounds referring to theories about motivation and language acquisition (monitor theory). She then describes various aspects of role-plays and goes on to describe the simulation in which a large numbers of competencies and skills are addressed. She stresses the advantages of such a simulation on the pupils’ motivation and the possibilities to use the target language in realistic situations. The simulation is about a journey to a French-speaking country. The pupils identify with their roles, prepare the trip and carry out all activities that they would come encounter in such a realistic situation. In such a simulation the use of the target language comes quite naturally. At the end of the article she gives a methodological framework with the various steps to be taken in setting up such a simulation. (red.) | 1. La produzione del linguaggio Produrre un discorso che sia adattato a una situazione data, ad un contesto preciso, è un’attività cognitiva che mette in gioco un grande numero di elementi e meccanismi mentali che realizzano il passaggio delle rappresentazioni, attivate dalla situazione, al discorso prodotto alla fine. La loro acquisizione richiede al bambino parecchi anni e non sarà certamente mai finita. L’analisi cognitiva della produzione del linguaggio vuole definire la natura di queste componenti e la loro messa in atto. |
Ti interessa il testo completo dell’articolo? / Le texte complet de l’article vous intéresse? / Sind Sie am vollständigen Artikeltext interessiert? / If you are interested in the entire article
- Abbonati! / Abonnez-vous! / Babylonia abonnieren! / Take a subscription!
- Acquista l’articolo in pdf! / Achetez l’article en pdf! / Kaufen Sie den Artikel in PDF-Format! / Buy the article in PdF! (CHF 6.-)