The Journal of Language Teaching and Learning

The latest issue

2017 - N3

Lieder, Musik & Sprachen
Chansons, musique & langues
Canzoni, musica & lingue
Chanzuns, musica & linguas
Songs, Music & Languages


Responsabili di redazione per il tema:
Verantwortliche für den thematischen Teil:
Responsables de rédaction pour le thème:
Responsabels per la part tematica:

Jean-François de Pietro, Catherine M. Müller & Mathias Picenoni

Check out the Playlist of the songs on Spotify !

Theme of the next issues
1/2018: L'italiano in Svizzera
2/2018: Die Integration von Sprache und Sachthemen: CLIL neu gedacht
3/2018: Le “Gesamtsprachenkonzept”, 20 ans après


Convegno Plurilinguismo, Locarno, 8-9 novembre 2018

Die Fremdsprachenbildung durch die verschiedenen Schulstufen. Welche vertikale und horizontale didaktische Kohärenz? Welche Art von Zusammenarbeit? Beispiele, Projekte und Modelle an Schweizer Schulen

Organisation: DFA-SUPSI in Zusammenarbeit mit der PHGR / ASPGR und der PHVS / HEPVS.

Die Einladung zur Einreichung von Beiträgen für den Convegno steht allen Akteuren der Schulwelt offen: Lehrpersonen, Dozierenden, Forschern, kantonalen und nationalen Experten, Koordinatoren, Direktoren. 

Der Termin für das Einreichen von Beiträgen wurde auf den 4. Juni 2018 verschoben.

Mehr Details: www.plurilinguismo2018.supsi.ch

****

Formation en langues étrangères à travers les classes scolaires: Quelle cohérence didactique verticale et horizontale? Quelle collaboration? Exemples, projets et modèles dans les écoles en Suisse

Organisation: SUPSI-DFA en collaboration avec la PHGR / ASPGR et la PHVS / HEPVS.

L'invitation à soumettre des contributions à la conférence est ouverte à tous les acteurs du monde scolaire: enseignants, formateurs, chercheurs, experts cantonaux et nationaux, coordinateurs, directeurs. 
La date limite de soumission des contributions a été prolongée au 4 juin 2018.

Plus de détails: www.plurilinguismo2018.supsi.ch 

******

La formazione nelle lingue straniere attraverso i gradi scolastici. Quale coerenza didattica verticale e orizzontale? Quale collaborazione? Esempi, progetti e modelli nelle scuole in Svizzera

Care colleghe, cari colleghi,

Organizzazione: DFA della SUPSI in collaborazione con la PHGR/ASPGR e la PHVS/HEPVS.

Il convegno è rivolto a tutti gli attori nel mondo della scuola: docenti, formatori, ricercatori, esperti cantonali e nazionali, coordinatori, direttori e vi invitiamo a sottoporre dei contributi che si basano sulla vostra esperienza e/o ricerche. 

La data per l’invio dei contributi è stata posticipata a lunedì 4 giugno 2018.

Maggiori dettagli al seguente sito: www.plurilinguismo2018.supsi.ch


Our Newsletters

Babylonia publishes 3 to 6 Newsletters every year. There you can find information about new issues, current news on languages in Switzerland, articles or didactic materials, and much more. 

You can consult our Newsletters and subscribe


Online subscription for 50 CHF

It is possible to subscribe to Babylonia Online: with this option, you can download every new issue in electronic format. A newsletter tells the publication of each new issue. This type of subscription is especially convenient for people living outside Switzerland (no postage fees).

New subscriptions:
Please fill in the form and tick "online subscription". babylonia@remove-this.idea-ti.ch

Switch form paperback to online subscription:
Please send us an e-mail: babylonia@remove-this.idea-ti.ch


Archive

Babylonia is online available to all subscribers. All complete issues as well as single articles (since 2001) can be downloaded as PDF-files from the archives. All subscribers get a personal code. For institutions a combined subscription (Print + Online) is available.